هر چیزی که قراره کابینت بدونید اینجا هست

این وبلاگ که کابینت لند نام داره که از 0 تا 100 کابینت های آشپزخانه رو برای شما با مطالبش به نمایش میذاره

هر چیزی که قراره کابینت بدونید اینجا هست

این وبلاگ که کابینت لند نام داره که از 0 تا 100 کابینت های آشپزخانه رو برای شما با مطالبش به نمایش میذاره

0 تا 100 کابینت نئوکلاسیک از سایت هامردیزاین+ قیمت روز


کابینت نئوکلاسیک

نئوکلاسیک در لغت به معنای مدرن کلاسیک است و به سبکی از معماری اشاره دارد که در قرون هجدهم و نوزدهم اروپا رواج داشت. آشپزخانه نئوکلاسیک یعنی استفاده از سبک طراحی کلاسیک بر بستر امکانات و ویژگی‌های سبک مدرن! به این معنی که شما کابینت‌ها و آشپزخانه‌ای با ویژگی‌های کاملا مدرن خواهید داشت اما ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک تمایل دارد و در واقع، اقتباسی از هر دو است.

کابینت‌ نئوکلاسیک ۲۰۲۱ در واقع برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک است و آشپزخانه‌ای ساده و در عین حال سنتی و کاربردی را برای شما پدید می‌آورد. این کابینت در عین شیک بودن دارای المان‌های تزئینی ساده است که نمایی مدرن و لوکس ایجاد می‌کند و در واقع، آمیزه‌ای از هنر و طرح‌های اشرافی‌، توامان با مدرنیته و سادگی است.

سادگی و تزئینات اندکی که در سبک نئوکلاسیک به کار می‌رود، باعث می‌شود به زودی از چنین کابینت‌هایی خسته نشوید و سال‌ها از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

همان طور که اشاره شد، کابینت نئوکلاسیک از نظر ظاهری به کابینت کلاسیک گرایش بیشتری دارد، اما چندان هم شبیه آن نیست! برای آن که تفاوت کابینت کلاسیک با نئوکلاسیک را بهتر بدانیم، باید تعریفی از سبک کلاسیک داشته باشیم:

  • کابینت کلاسیک

سبک کلاسیک کابینت آشپزخانه ، تداعی‌کننده خانه‌های اشرافی و کلاسیک اروپایی است و در نظر بیننده، بسیار باشکوه و مجلل جلوه می‌کند. کابینت کلاسیک ، خود به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود، اما خصوصیات بارز همه‌ی آن‌ها یکی است و آن هم، وجود تزئینات مجلل و پر زرق‌وبرق است. انواع درب‌های ابزار‌خورده، ستون‌ها و سرستون‌های مجلل، دستگیره‌های زیبا و شکیل، در چنین آشپزخانه‌هایی دیده می‌شود که روی هم رفته یک آشپزخانه اشرافی و سلطنتی را برای شما ایجاد می‌کنند.

کابینت کلاسیک در مدل فاخر آن، از جنس چوب ساخته می‌شود و تزئینات و کنده‌کاری‌های آن، عمدتا به وسیله‌ی هنر دست انجام می‌شود به همین دلیل ارزش مادی بسیاری دارد.

  • کابینت مدرن و کابینت نئومدرن

کابینت مدرن بر خلاف نوع کلاسیک، بدون تزئینات و در کمال سادگی طراحی و ساخته می‌شود و مناسب برای کسانی است که ترجیح می‌دهند محیطی بی‌پیرایه و ساده داشته باشند. در کابینت مدرن، انواع متریال مانند MDF، ه

هایگلاس ، ممبران و غیره کاربرد دارند. کابینت مدرن گرایش بسیار زیادی به سمت سادگی دارد و با دستگیره‌های ساده یا مخفی و یا حتی بدون آن ساخته می‌شود.

کابینت مدرن برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه‌ی مناسبی است زیرا این کابینت‌ها معمولا تا نزدیک سقف امتداد دارند و به دلیل ساده بودن، باعث می‌شوند آشپزخانه منظم‌تر به نظر برسد.

سبک معماری نئومدرن، پست مدرن و به دنبال آن کابینت نئومدرن و کابینت پست مدرن، از سال ۱۹۷۰ رایج شدند و در آن سعی شد نقایص و معایب سبک مدرن، بیشتر مورد هدف و اصلاح قرار گیرد. بنابراین این کابینت‌ها را می‌توان طراحی‌های اصلاح‌شده‌ی سبک مدرن دانست.

سبک معماری نئوکلاسیک

نئوکلاسیک در لغت به معنای مدرن کلاسیک است و به سبکی از معماری اشاره دارد که در قرون هجدهم و نوزدهم اروپا رواج داشت.

نمایشگر ویدیو00:001:10

این نوع کابینت، برگرفته از سبک معماری نئوکلاسیک است و آشپزخانه‌ای ساده و در عین حال سنتی و کاربردی را برای شما پدید می‌آورد. اگر به طور خلاصه بخواهیم این سبک را معرفی کنیم باید گفت:

سبک نئوکلاسیک به معنای استفاده از سبک کلاسیک بر بستر امکانات و ویژگی‌های سبک مدرن است؛ به این معنی که شما کابینتی با ویژگی‌های کاملا مدرن خواهید داشت اما ظاهر آن به سمت و سوی کابینت کلاسیک تمایل دارد و در واقع اقتباسی از هر دو است.

کابینت‌ نئوکلاسیک، در عین شیک بودن دارای المان‌های تزئینی ساده نیز هست که نمایی مدرن و لوکس ایجاد می‌کند و در واقع، آمیزه‌ای از هنر و اشکال اشرافی‌، در کنار مدرنیته و سادگی است. سادگی و تزئینات اندکی که در سبک نئوکلاسیک به کار می‌رود، باعث می‌شود به زودی از چنین کابینت‌هایی خسته نشوید و سال‌ها از دیدن آن لذت ببرید.

فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

حال که به طور خلاصه با کابینت کلاسیک و ویژگی‌های آن آشنا شدیم، به بیان تفاوت‌ها و فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک می‌پردازیم.

با توجه به تعریف کابینت مدرن و کلاسیک ، حتما برایتان قابل حدس است که کابینت نئوکلاسیک چیزی ما بین این دو است و از طرفی، طرح‌های پُر کار و شلوغ کابینت کلاسیک را ندارد و از طرفی مانند کابینت مدرن ساده نیست! کابینت نئوکلاسیک نسبت به کابینت کلاسیک، بسیار ساده‌تر است و درها و بدنه‌ی آن دارای حکاکی و کنده‌کاری‌های محدود‌تر است. همچنین کابینت نئوکلاسیک، عمدتا بلندتر از کابینت کلاسیک طراحی می‌شود تا وسایل بیشتری را در میان خود جای دهد.

ویژگی‌ها، مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

  • در این نوع کابینت ، طرح‌های ساده‌ای بر روی کابنیت‌ها ایجاد می‌شود و جزئیات به شکل ظریف دیده می‌شود.
  • در کابینت‌ نئوکلاسیک ، خطوط منحنی و دایره‌ای ساده به وفور وجود دارد.
  • کابینت نئوکلاسیک در انواع رنگ‌های مختلف ساخته می‌شود، اما رنگ طوسی و سفید پُر کاربردترین رنگی است که در این سبک کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد.


کابینت نئوکلاسیک با روکش چوب یا رنگ پوششی

درب کابینت نئوکلاسیک در بیشتر پروژه‌ها از MDF خام تولید می‌شود که به دو صورت ساده با رنگ پوششی و حالت دوم با روکش چوب طبیعی اجرا می‌شود. در حالت اول رنگ کاملاً سطح MDF خام را پوشش می‌دهد اما در حالت دوم بافت چوب و برجستگی‌های آن پس از رنگ کاری قابل رویت است.

درب کابینت نئوکلاسیک از یک فریم در قسمت دور درب و یک قاب فلت در بخش میانی درب کابینت تشکیل شده که به دو روش کام و زبانه یا اتصالات فارسی با یکدیگر کلاف می‌شوند. حالت ساده تری هم برای تولید درب کابینت نئوکلاسیک وجود دارد که با استفاده از دستگاه CNC انجام ‌می‌شود که نسبت به حالت کلافی کیفیت و استحکام پایین‌تری دارند.

درب‌های کابینت سبک نئوکلاسیک به 3 روش قابل ساخت هستند که از نظر قیمت و کیفیت با یکدیگر اختلاف زیادی دارند :

1) درب کابینت با کلاف چوب

زیبایی و استحکام بالا، تنوع بیشتر در مدل درب به دلیل خاصیت ابزار خوری چوب و قیمت نسبتاً بالاتر از خصوصیات این مدل کابینت neoclassic است.

2) درب کابینت MDF خام (قاب تونیک)

مرسوم ترین حالت برای ساخت درب کابینت‌های سبک نئوکلاسیک همین روش است که کلاف و قسمت وسط درب تماماً از ام دی اف خام ساخته ‌می‌شود که با اتصالات فارسی یا کام و زبانه اجرا می‌شود. این حالت نسبت به روش قبل محدودیت‌هایی از نظر ضخامت و نوع ابزار درب دارد اما محکم و بادوام است.

3) درب کابینت MDF خام (CNC)

ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش برای ساخت درب کابینت neoclassic استفاده از ماشین آلات CNC است که بر روی MDF خام 25 میل و با روش کف تراشی و گود برداری طرح مورد نظر روی درب کابینت انجام می‌شود اما بزرگترین ایراد این روش تابیدگی درب کابینت در هنگام رنگ آمیزی و مقاومت پایین‌تر نسبت به درب‌های کلافی است.


کابینت نئوکلاسیک سفید

بی شک پر طرفدارترین رنگ‌های کابینت نئوکلاسیک سفید و طوسی هستند. استفاده از رنگ‌های روشن مانند سفید خصوصاً در محیط‌های کوچک باعث دلباز تر شدن فضای آشپزخانه خواهد شد. ضمن اینکه ست کردن سایر اجزای محیط مثل کانتر تاپس (صفحه) با کابینت سفید کار آسانی است. تنها ایراد اساسی انتخاب کابینت سفید رنگ، حساسیت بیشتر در برابر لک و سریع کثیف شدن آن است. اگر این موضوع برای شما اهمیت زیادی دارد پیشنهاد می‌کنیم حتماً از رنگ‌های سوپر براق مثل کابینت پولیشی استفاده کنید چراکه تمیز کردن این نوع کابینت‌ها بسیار آسان‌تر است.

البته با پیشرفت تکنولوژی و بهبود کیفیت متریال مصرفی مثل رنگ امروزه رنگ هایی وجود دارد که کیفیت بسیار بالایی دارند و به راحتی تمیز می شوند. همچنین در برابر رطوبت و آب مقاومت بسیار خوبی دارند. پس اگر قصد انتخاب کابینت کلاسیک سفید با طراحی ساده تر را دارید ما به شما کابینت نئوکلاسیک را پیشنهاد می کنیم که به مراتب از سبک کلاسیک ساده است و به همان اندازه زیبا و چشم نواز …

انواع کابینت نئوکلاسیک سفید

رنگ سفید در سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک جزو رنگ های پر طرفدار است که به دو صورت معمولاً ساخته می شود که مدل دوم استحکام و زیبایی بیشتری دارد و گران قیمت تر است.

  • کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک ام دی اف با رنگ سفید
  • کابینت سبک نئوکلاسیک با روکش بلوط و رنگ سفید

برای دیدن مدل عکس ها به سایت هامردیزاین سر بزنید


منبع : هامزدیزاین


https://homerdesign.ir/stylish-and-trendy-neoclassical-cabinet-model/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد